Om foreningen

Dværge i virkeligheden

Har du selv dværgvækst eller har du et barn med dværgvækst tilbyder Dværgeforeningen et sundt og stærkt mødested i øjenhøjde.

Omdrejningspunktet for foreningens arbejde er at skabe grundlag for, at nybagte forældre, dværge og pårørende kan mestre at leve med dværgvækst.

Foreningen:

• Støtter og vejleder personer med dværgvækst og deres familier
  • Samler oplysninger og viden om dværgvækst fra hele verden og arbejder for at udbrede kendskabet til væksthæmning
  • Samarbejder med fagpersoner (læger, socialrådgivere, fysioterapeueter, ergoterapeuter, psykologer)
  • Arrangerer årskursus, sommerlejr, temakurser, skovture
  • Deltager i internationale seminarer og sportsarrangementer
  • Samarbejder med andre sjældne sygdoms- og handicapgrupper

Har du spørgsmål til foreningen – Kontakt bestyrelsen

Foreningens historie

I 1989 dannede en gruppe forældre Landsforeningen for Væksthæmmede. Alle forældre havde til fælles netop at have et barn med dværgvækst. De manglede viden om de problemer, der opstår, når man får et barn, der er væksthæmmet.

Også voksne dværge kom med i foreningen og fandt et forum, hvor de kunne udveksle erfaringer

I dag er de første børn i foreningen blevet voksne, og i 2007 skiftede foreningen navn og visuel identitet.
Foreningen har i dag ca. 400 medlemmer.

Pressemeddelelse om foreningens navneskifte i juni 2007